MUTIARA KATA

::.. Because I like you too much, I can't stop liking you now, I can't pretend to not like you now, either..I can only not let you see that I like you, Ican only stop begging you to like me..If I want to slowly leave your side..I still need run..::

Saturday, March 19, 2011

Aku Seba Kekurangan

Salam...
Selamat berhujung minggu bg yg tgh bercuti skrg nie..
Hati tergamit untuk menulis sesuatu kt entry ak nie lagi..
Luahan hati sorg GADIS yg sentiasa ditmpa masalah nie....

::( Aku Serba Kekurangan )::

Ak GADIS yg serba kekurangan...
segala yang ada pada aku xpernah aku bangga kan..
Bukan ak menghina diri sendiri tapi itu hakikatnya..
Kwn ak cakap, ak nie sorang yg tak boleh terima kenyataan n kritikan betul ka??
Ak trma sahaja kritikan pada diri ak n ak akn cuba mengubahnya, namun kadang2 sape tahu hati manusia akan terguris juga walaupun KRITIKAN itu membina pada diri aku..

Hari nie, ak di KRITIK lagi..
Pada mulanya aku mampu tersenyum membaca setiap ayt yg ditulis nie..
Lama kelamaan ayat yg bisa bt ak tersenyum itu sudah mengores hati kecil ak yg SERBA KEKURANGAN ini..
Apa yg ak mampu buat terima seadanya tapi tanpa ak sedar ak boleh senyum dalam air mata..
Tanpa ak sedar ak mampu tersenyum dalam hati yg terguris..
dan tanpa ak sedar juga ak mampu tersenyum lagi bila hasil kerja ak dikritik HEBAT..

Senyuman apelah itu?
Sungguh!! Ak mampu terima kritikan itu..
Tapi bila hasil kerja ak dikatkan sama level dgn bdk SEKOLAH RENDAH..
Teruk sgt ka aku nie??
Dan ak tertanya-tanya juga kenapa ak layak mendapat DIPLOMA??
ak rasa memang ak layak diperkatakan begitu..
Salah ak juga kerana satu ketika dahulu ak diberi peluang utk mempelajari dgn lbh mendalam ak sia-sia kan..
Bila dah tua bangka nie baru nak menyesal...

Sekarang keja ak xsiap dan masalah ak semakin bertambah celaru di otak ak..
Layak ka ak berkawan dgn org yg lebih tnggi ilmunya dngn ak yg LEVEL nya hanya SEKOLAH RENDAH...
Pada sape lagi ak nk luahkan isi hatiku nie..
hanya pada blog ak yg aje...

"Ya Allah, adakah ini balasan yang harus ku terima atas dosa-dosa semalam yg telah ak lakukan padaMu. Ya Allah, hinakah aku pada pandangan matanya sekiranya aku tidak mampu seiring dengan dia,.Ya Allah kau permudahkan hidup aku ini, tabahkan hatiku ini dengan dugaan yg kau berikan pada hamba Mu yang lemah ini sesungguhnya aku masih dalam mempelajari ilmu yang kau berikan. Amin ya rabbal alamin.."

KRITIKAN umpama gula-gula manis..
PUJIAN umpama ubat yg pahit..
ITULAH KITA SEBAGAI MANUSIA SERBA KEKURANGAN..

azama_aifa

No comments:

Post a Comment