MUTIARA KATA

::.. Because I like you too much, I can't stop liking you now, I can't pretend to not like you now, either..I can only not let you see that I like you, Ican only stop begging you to like me..If I want to slowly leave your side..I still need run..::

Friday, December 18, 2009




1989 kali terakhir negara kita memenangi pingat emas dlm acara bola sepak dalam Sukan Sea, antara pemain yg dibariskan adalah Dollah Salleh, Ahmad Yusof(Kapten), Serbegeth Singh, dan ramai lagi. Namun rakyak Malaysia tertanya-tanya mampukah Skuad Harimau Muda kita meriah kemenagan untuk setelah sekian lama kita idamkan pingat emas dalam acara ini?? Semua menjadi persoalan apabila byk pihak memandang lekeh pasukan Skuad Harimau Muda ini, adakah Sukan Sea kali ke-25 nie boleh mereka menukar persepsi terhadap pasukan bola sepak negara.






17 Disember 2009, tarikh keramat yg telah dibuktikan oleh Skuad Harimau Muda negara kita dengan meriah pingat emas yg diidamkan oleh negara dan telah mengubah persepsi org ramai terhadap pasukan ini. Skuad nie mengharungi pelbagai tomahan dan kritikan, namun mereka mengambil 2 sbg 1 pembakar semangat mereka utk bergempur di bumi Laos utk meriah kemenangan dan ingin mengubah persepsi org ramai terhadap pasukan negara.

Setelah mereka megalahkan pasukan terkuat iaitu Thailand dan Laos, mereka telah berjaya ke peringkat akhir dengan bertemu dgn pasukan pilihan iaitu pasukan Vietnam. Vietnam telah berjaya s'byk 4kali ke final bola sepak namun tidak sekali pun mereka meyarung pingat emas yg di idamkan, pasukan Vietnam meletakkan harapan yg tinggi dlm perlawanan ini. Namun kemenagan berpihak pada pasukan negara kita utk memdapat gelaran juara itu. Antara pemain yg diberikan tanggungjawab dan kepercayaan dari jurulatih mereka iaitu Raja Gobal ialah:-




1. Muhammad Aidil Zafuan (Kapten)
2. Muhammad Zaquan Adha
3. Mohd Shabrinee Allawee
4. Mohd Sabree Mat Abu
5. Mohd Nasriq Baharom
6. Badrol Bakhtiar
7. S Kunalan
8. Safiq Rahim
9. Ahmad Fakri Saarani
10. Mohamaad Muslim Mohammad
11. Norshahrul Idian Talaha
12. Muhammad Azmi Muslim
13. Amar Rohidan




Minit ke-84 menjadikan jurang pemisahan antara pasukan Malaysia dan Vietnam apabila sepakan dari Safiq Rahim terkena badan penjaga gol dan tertepis ke gol sendiri dan mereka tidak penat menyerang ke pintu gol Vietnam hingga ke tiupan wisel terakhir dari pengadil pelawanan dan menobatkan pasukan Skuad Harimau Muda Malaysia memenangi pelawanan dgn 1-0 dan berjaya mengutip pingat emas yg terakhir bagi pasukan Malaysia yg bertanding di Laos. Kini terjawab sudah persoalan kemana halanya pasukan bola sepak negara kita.





TAHNIAH MALAYSIA ATS KEMENANGAN INI DN TAHNIAH BUAT SEMUA ATLIT NEGARA YANG TELAH MENGHARUNGKAN NAMA NEGARA DI ASEA, MAJULAH BOLA SEPAK UTK NEGARA.




1 comment:

  1. Permainan tim harimau malaya sebenarnya bagus, namun sayang SUporTER nya membuat kemenangan mereka atas INDONESIA justru jadi penghinaan. Tim yang besar pasti didukung suporter yang cerdas, tertib dan penuh rasa sportif.
    Seandainya saja malasysia menang, kemenangannya pasti akan diikuti cercaan dunia Intrnasional (FIFA) karena ulah suporternya..
    Semoga kedepan tak akan terulang lagi hal seperti itu, SELAMAT buat MALAYSIA tinggal selangkah lagi menjuarai AFF CUP.

    ReplyDelete